tisdag 7 juli 2009

Ljudböcker

Jag har alltid tyckt att böcker är bäst när man får läsa boken själv hemma i lugn och ro där man kan låta fantasin flöda. Har provat att lyssna på ljudböcker, men vid dem tillfällena inte känt att det var något för mig. Så skönt att avsluta en dag med att ligga i sängen, läsa en bra bok och bara känna hur man slappnar av. Då känner man att det är helt okej att somna ifrån den och inte behöva oroa sig för att man missar något och måste spola tillbaka.Lite jobbigt kan det ju vara när man läser en bok och vaknar till av att man fått hela tunga boken rakt på näsan :)
I och med en resa norrut under min semester i början av juni tänkte jag att jag skulle köpa en ljudbok och lyssna på den under den långa bilresan ner. Aldrig att jag hade trott att jag skulle tycka så mycket om att lyssna på en bok, men när man kör bil ensammen finns det nog inge bättre att göra. Väldigt avslappnande och tiden går väldigt fort, ibland önskar jag till och med att jag fick åka lite till bara för att få höra mer av boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar